Friday, May 19, 2006

...and last, but not least, karataaaaaaaaaay!


Hiiiieeeeeee-ya!

Well, it's still a girl. I'm measuring right on target now, which is good, since I was measuring way ahead a few weeks ago.

At the last ultrasound I had, they couldn't see the baby's heart. It was there, beating away, but she's so low in my pelvis (and as the tech put it, "You're a bit fluffy, dear." No shit, Sherlock.) that they couldn't see it. So I had to have a fetal echocardiogram today, which freaked me out a little bit. The technician is doing the ultrasound, clicking away, then says "Hmm", grabs my folder, asks "Do you have any history of heart defects in your family?" and leaves to go get a doctor. Meanwhile, I'm in the room for 15 minutes, alone, trying not to hyperventilate. Jesus, lady, way to give me heart failure. But everything's fine, no problems at all.

My friend T is coming out tonght, for the weekend. We both love to cook; he loves it so much that he's going to culinary school in Cambridge. I'm really looking forward to it. He found this kitchen supply shop in the funky college town I live near and wants to go. I don't know how I managed to miss this place, but I did. Not after tomorrow, though. There will be Henckels and Wustof-Tridents and lots of other fancy-schmancy knives to drool over, gadgets to fondle, appliances to covet. It's gonna be fan-freakin'-tastic. And then tomorrow night, we'll cook a feast together, like we always do. Mmmmm. I can't wait. And? He's as rabid a Red Sox fan as I am. I picked a good friend.

12 comments:

graymama said...

Those techs aren't supposed to say anything. Bad tech! Bad tech!

Happy you have the chance to enjoy some time with your friend :-)

Sarah said...

Oh dear lord, julia WHERE IS THIS PLACE and why don't I know about it! LOL


Love the foot shot!!

Juliabohemian said...

all of my ultrasound pics are of random body parts. I never got one of those great profiles you see on TV. At least you can tell what part it is.

julia said...

sarah - Bridge St, Noho.

Angela said...

Great U/S pic! So relieved everything is ok!

So jealous of the feast you will be having!

ENJOY YOUR WEEKEND!

Shannon said...

It sounds like you're going to have an awesome weekend...I'm so envious.

And with the title of your post, are you referring to that stupid commercial with the soccer mom who's driving her kids to their activities and the kid screams..."Karataaaay"?

If not, nevermind...LOL.

daysgoby said...

See, now I spent a few minutes wondering what on earth kind of name kara-tay was......

Got to stop abusing the cough syrup.

Nicole P said...

Have a great weekend, J. Enjoy. So pleased your little one is coming along so well.

julia said...

Yeah, Shannon, that's the one.

Joke said...

YEAH! I get to MA on a semi-regular basis and God knows cookery gear makes crack look like decaf.

I am so happy.

-J.

Sandra Miller said...

So very glad the baby is okay. Love, love that foot shot!

And, a weekend cooking (and eating) fabulous food with a friend sounds lovely...

Trish said...

That is an awesome picture!